Υπάρχει νόμος που ορίζει τις αποστάσεις των σκαφών από τους λουόμενους;; Τηρείται;;


Θυμίζει κάπως το γνωστό δίλημμα "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα"... Σκόπιμα πιστεύω υπάρχει μια ελαστική ερμηνεία του νόμου για το θέμα των αποστάσεων των σκαφών από λουομένους, ενώ  κάθε χρόνο υπάρχει μια συνεχής και άλυτη διαμάχη μεταξύ των λουομένων και των κάθε είδους σκαφάτων... που ερμηνεύουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους κατά το δοκούν ανάλογα πως τους βολεύει. 

Κυκλοφορούν και αγκυροβολούν με κριτήριο πρώτα τι εξυπηρετεί αυτούς, τη δική τους ασφάλεια και την ασφάλεια του σκάφους τους. Δευτερευόντως θα σκεφτούν αν εκεί που κατευθύνονται για να "δέσουν" μπορεί να υπάρχει λουόμενος που δεν έχουν δει, ή κάνει κάποιος ψαροντούφεκο που δεν έχει σημαδούρα, παραβλέπουν τις στημένες ομπρέλες τις οποίες μπορεί να τις έχουν βάλει τα ...ψάρια και θεωρούν πως ο μη χαρακτηρισμός σαν  παραλίας μιας παραθαλάσσιας περιοχής τους δίνει απεριόριστα δικαιώματα να κάνουν ότι θέλουν, ενώ οι κάτοικοι ενός παραθεριστικού κυρίως χωριού όπως ο Κόρφος, θα πρέπει να κάνουν το μπάνιο τους μόνο σε οργανωμένες παραλίες για να μην κινδυνεύουν.

Αυτό με λίγα λόγια ήταν το θέμα που προέκυψε χθες το απόγευμα όταν πήγαμε όπως κάθε μέρα στο ίδιο σημείο να κάνουμε το μπάνιο μας. Σε απόσταση περίπου 30 μέτρων από την ακτή είχε αγκυροβολήσει σκάφος ίσως και τριάντα μέτρων και είχε δεθεί με δυο σχοινιά σε βράχια της ακτής. Σε παρατήρηση μας γιατί έχουν δέσει σε αυτό το σημείο μας είπαν ότι ήταν δικαίωμα τους να το κάνουν. Για την ιστορία αναφέρω πως ακριβώς στο ίδιο σημείο  πριν 7 χρόνια είχε γίνει ίδια πρόσδεση ενός τεράστιου ιστιοφόρου, για το οποίο είχαμε κάνει αυτή την ανάρτηση ΚΟΡΦΟΣ - "ξέφραγο αμπέλι";;; ενώ κάθε χρόνο υπάρχουν και άλλες τέτοιου είδους "προσεγγίσεις" χωρίς να καταγραφούν.
Θεώρησα πως το Λιμεναρχείο θα έπρεπε να μας δώσει τη δική του προσέγγιση με βάση τη δικαιοδοσία του και τους νόμους, και τους κάλεσα να έρθουν. Η παρουσία του Λιμενικού ήταν εν μέρει χρήσιμη από την άποψη πως καταλήξαμε σε μια λύση για το τι πρέπει να γίνει από δω και πέρα, για να μην επαναληφθεί με τόση ευκολία το πρόβλημα, και σε αυτό υποσχέθηκε να κάνει ενέργειες, τις οποίες την επόμενη βδομάδα θα παρακολουθήσω αφού ενημερώσω και τον πρόεδρο της κοινότητας. 
Όσο για το τι είναι νόμιμο και τη μη νόμιμο η απάντηση που μου έδωσε ο λιμενικός την οποία του έδωσαν τηλεφωνικά εκεί που απευθύνθηκε για να ρωτήσει (?) δεν με ικανοποίησε καθότι διαβάζω καθαρά στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αριθμ. 20 (ΦΕΚ 444/26-4-1999)  άρθρο 4 (παράγραφος 3)
Η κυκλοφορία του ταχύπλοου σκάφους, εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά από άλλες διατάξεις του παρόντος Κανονισμού, απαγορεύεται: α) σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων του άρθρου 26, που επισημαίνουν τα όρια μέχρι τα οποία φθάνουν συνήθως κολυμπώντας οι λουόμενοι στις λουτρικές εγκαταστάσεις. β) σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από το συνηθισμένο σημείο στο οποίο φθάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι στις θαλάσσιες περιοχές που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες. γ) σε κάθε περίπτωση με ταχύτητα μεγαλύτερη των πέντε (5) κόμβων σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι.

Την Τρίτη που θα ξαναμιλήσω με το Λιμεναρχείο Επιδαύρου , ελπίζω να δοθούν περαιτέρω εξηγήσεις.