Δέκα (+1) δεσμεύσεις του πολίτη δημοσιογράφου


Αγαπητοί φίλοι μπλοκερς,παίρνω την πρωτοβουλία να σας παρουσιάσω τις "Δέκα (+1) δεσμεύσεις του πολίτη δημοσιογράφου", μια σειρά επιλογών, και δεσμεύσεων,που πρέπει να αναλάβουμε(όσοι βέβαια συμφωνούμε με αυτές), που έχει συντάξει ο φίλος δημοσιογράφος και συγγραφέας Μανώλης Ανδριωτάκης.Πάνω σε αυτές μπορείτε να γράψετε παρατηρήσεις η και επιπλέον προτάσεις εμπλουτισμού του κειμένου,και το τελικό κείμενο που θα διαμορφωθεί ,να αναλάβουμε να το αναρτήσουμε στα ιστολογια μας. Η διεύθυνση του blog που διεξάγεται ο διάλογος είναι
http://andriotakis.wordpress.com/


Ιουλίου 28, 2010
από Μανώλης Ανδριωτάκης

Ευθύνη
1. Αναλαμβάνω την ευθύνη όσων δημοσιοποιώ. Όποιος θίγεται απ’ τις δημοσιεύσεις μου γνωρίζει σε ποιόν να απευθυνθεί.

Εμπιστοσύνη
2. Επιθυμώ να είμαι άξιος της εμπιστοσύνης των άλλων. Όσοι με διαβάζουν να είναι σε ισότιμη θέση απέναντί μου.

Διαφάνεια
3. Επιλέγω τη διαφάνεια. Κανείς δε μου υπαγορεύει το περιεχόμενό μου. Ακόμα κι αν δέχομαι διαφήμιση ή χορηγείες το κάνω γνωστό.

Διαύγεια
4. Δε θέλω να συμβάλω στη γενικευμένη σύγχιση, θολώνοντας τα νερά. Δημοσιεύω καθαρά κι έντιμα τη γνώμη ή τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου, με μόνο στόχο την αποκάλυψη της αλήθειας, χωρίς να αφήνω την ελάχιστη υποψία ότι το κάνω για ύποπτους λόγους.

Κρίση
5. Επιζητώ να κριθώ απ’ τους αναγνώστες μου. Αλλάζοντας ταυτότητες δεν επιτρέπω στους άλλους να με κρίνουν.

Συνέπεια
6. Θέλω να είμαι συνεπής. Μεταξύ των λόγων και των πράξεών μου θέλω να υπάρχει αντιστοιχία. Διασταυρώνω συνεχώς.

Σεβασμός
7. Διεκδικώ να με σέβονται γι’ αυτό και αποφεύγω τις προσωπικές επιθέσεις.

Αξιοπιστία
8. Μ’ ενδιαφέρει να είμαι αξιόπιστος στη συνείδηση των αναγνωστών μου. Θέλω όταν με διαβάζουν να γνωρίζουν ότι τους μιλάει ένας ευσυνείδητος πολίτης.

Δικαιοσύνη
9. Θέλω να είμαι δίκαιος. Να είμαι σε θέση δημόσια να παραδεχτώ το λάθος μου.

Παρρησία
10. Θέλω να είμαι ελεύθερος κι ελευθερόστομος. Να μπορώ να υποστηρίζω τη γνώμη ή τις έρευνές μου με το πρόσωπό μου αντιμετωπίζοντας τις όποιες προκλήσεις. Αν το πράξουμε όλοι, μια δημοσιογραφία πιο δίκαιη κι ανθρώπινη θα δημιουργηθεί.

Δικαίωμα

+1 Υποστηρίζω το δικαίωμα του καθενός στην ανωνυμία όταν οι δημοσιεύσεις, οι έρευνες ή οι απόψεις του, τον εκθέτουν σε κίνδυνο για τη ζωή ή τη δουλειά του.